Met nog 1 tussenstop zijn we in de Oostzee.

6 juni 2026 - Kiel Canal, Duitsland

Na de dikke buien en met de vloedstroom zijn we naar de sluizen van Brunsbuttel gevaren. Aangekomen na 2.5 uur moesten het meedere sportboten 45 minuten wachten op de snel stromende Elbe. Na de sluis geslapen maar eerst in Brunsbuttel gegeten zie foto. Gebakken Eend met reist voor maar 14 euro, blijkbaar kan het nog wel! Nu 60 kilometer op de motor,  spiegelglad water en weinig wind. Mijn nieuwe PC Nautic stuurautomaat maakt dat ik spreek in we of wij. Al mijn stuurautomaten noem ik Oom Kees, waarom dat, ik weet het niet? Ze hebben mij ook maar Koos genoemd toch. Zonder een stuurautomaat, (al let ik toch erg goed op) waar je op kan vertrouwen zou het alleen varen erg vermoeiend zijn. Ik wil geen reclame maken voor de PC Nautic maar ik weet geen betere te koop en de prijs is 60% vergeleken met de EV 100 van Raymarine, daarnaast is de service beter. Ja straks de Oostzee op maar in welke richting gaan we? Ik stel de beslissing nog even uit. Fijn weekend. Tot later........

Foto’s

3 Reacties

  1. Dirk:
    6 juni 2026
    Koos en Kees, voortaan noem ik jullie door de schitterende samenwerking tussen jullie, gewoon "Koes". Dat maakt het iets eenvoudiger in de opmerkingen.
    Koes wees voorzichtig en blijf alert tussen al dat groot geweld.
  2. Hans en karin:
    6 juni 2026
    Koes, goed verzonnen😂 En in Kiel moet je waarschijnlijk weer lang wachten. Geduld… Maar als je dan geschut bent en de Kieler Forde opvaart… Dan ben je al ergens.
    Hans en Piet liggen in Den Helder en willen morgen naar Borkum.
    Als de wind meevalt.
    Goede vaart
  3. Koos:
    6 juni 2026
    Ik heb contact met die mannen.

Jouw reactie