Nieuwe dynamo.

26 juni 2026 - Bogense, Denemarken

Geloof me, ik zit toch met een ander gevoel in mijn zonnige kuipje. Gelukkig was de nieuwe dynamo er vandaag al en hij zit er al in en alle problemen lijken opgelost te zijn, dus ik kan weer los morgenvroeg. Ik wil Bas bedanken (wie is Bas hoor ik jullie denken, dat zeg ik niet hij heeft het al zo druk met die watersporters vragen) omdat hij mijn afstandshulp is. Vreemd genoeg,  je leert er wel weer veel van, zeker omdat ik twee systemen heb, AGM accu voor het straten en lithium voor de verzorging. Vooral die laatste heb ik veel over gelezen en ik liet mij overhoren door Bas, helaas hij geeft niet snel een voldoende. 

Als ik passief moet wachten in een haven tussen de Denen die je amper verstaat, dan is de lol snel verdwenen zeker als dat meerdere keren gebeurt. Mijn ervaring is nu wel, als ik maar kan reizen, blijven zeilen soms verwaait oky, dan hou ik het lang vol alleen op de SOLO.  Dagelijks even een belletje met mijn schatje en daarna meestal slapen. 

Het weer is voor Deense begrippen geweldig, zon, blauwehemel, kleine bries en 27 graden. Bij jullie soms 40 graden werd mij verteld, dat is bizar. Morgen niet veel wind, tegen. Ik duik de kleine Belt weer in om nog wat eilanden en plaatsen te bezoeken. Je kan nooit alles bezoeken maar de kleine Belt krijgt bij alle Denen een hogere cijfer dan de grote Belt. Daarbij komt dat mijn maatje Martin de zeilmaker op 6 juli komt voor een weekje. Hij toert op zijn motor naar Cuxhaven en overnacht daar, Martin heeft een warme band met Cuxhaven. Vandaar gaat hij naar een nog te bepalen plaats aan de Oostzee. Dus voor mij een goede reden zuidwaarts te gaan. 

Morgen vroeg vertrekken het water op bruinvissen spotten. Ze geven de warmste dag op 30 graden nauwelijks wind, motoren maar dat is beter dan in een haven liggen wachten. Tot later.....

Foto’s

2 Reacties

  1. Carla en Piet:
    26 juni 2026
    Fijn dat alles nu opgelost is! Nu kun je weer verder met je reis ⛵️
  2. Koos:
    27 juni 2026
    Bedankt Carla en Piet. Nu geen zucht om 1200 uur 30 graden, op de motor een beetje wind maken. Groet Koos

Jouw reactie